محصولات چرمی

دستورالعمل نو و تازه نگهداشتن محصولات چرمی

دستورالعمل نو و تازه نگهداشتن محصولات چرمی

شکل و فرم محصول چرم خود را کاملاً نو و تازه نگه ­دارید

  • فورا لکه ها را پاک کنید 

به محض مشاهده رد یا لکه، حتما آن را پاک کنید. در چه مدت زمان طولانی ­تری لکه روی چرم بماند، پاک کردن آن سخت ­تر می­ شود. لکه­ های خاصی مانند لکه ­های غذا یا خون را معمولا می­ توان با پودر گچ پاک کرد. برای انجام این کار، گچ سفید را خرد کرده و روی لکه بپاشید. قبل از پاک کردن گرد و غبار، بگذارید یک شب بماند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما را در مورد نحوه صحیح پاک کردن لکه از چرم بررسی کنید.

  • پاک کردن صحیح لکه ­ها از چرم 

نوشیدنی شما یک دفعه سرازیر شد و روی کیف چرمی شما ریخت. آن را کنار می­ کشی و دیوانه‌وار به اطراف نگاه می‌کنی – آیا با دستمالت آن را می‌مالی؟ آن را به حمام می ­بری و آن را با آب و صابون می­ شویید؟ آیا قراره لکه از بین بره؟!

  • وحشت نکنید! ما در اینجا با نکات تمیز کردن ایمن‌ترین و مؤثرترین روش‌های لکه‌زدایی شما را آشنا می ­کنیم تا کیف چرمی شما دوباره نو به نظر برسد. لکه ­های چرم قابل رفع هستند، اما شما باید با استفاده از محصولات ضعیف یا روش های نادرست از آسیب بیشتر به کیف خود جلوگیری نمایید.

اما اول از همه: مطمئن شوید که فورا لکه­ ها را به آرامی پاک کنید!

این نکته اساسی به نظر می­ رسد، اما بسیار مهم است: به محض دیدن یک نقطه یا ناحیه لکه دار آن را رفع کنید. هرچه مدت زمان طولانی ­تری لکه روی چرم بماند، جدا کردن آن بدون توجه به نوع کالای چرمی دشوارتر است.

بهترین روش تمیز کردن کیف­ های دستی چرمی استفاده از یک پاک کننده چرمی تایید شده است، اما این تنها روش نیست. لکه ها و علائم مختلف نیاز به مراقبت­ های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برخی از کیف‌های دستی – به‌ویژه کیف‌های دستی باکیفیت یا طرح‌دار – ممکن است با استفاده از یک محلول تمیزکننده درمان شوند، اما یک کیف چرمی سفید ممکن است به کارهای بیشتری نیاز داشته باشد. برعکس، لکه آب روی کیف جیر با پارچه خشک پاک می­شود.

اغلب، برخی از رایج‌ترین لکه‌ها، مانند لکه‌های غذا یا خون، را می‌توان با پودر گچ با خرد کردن گچ سفید، پاشیدن آن روی لکه و اجازه دادن به آن یک شب قبل از پاک کردن گرد و غبار پاک کرد چون گچ جاذب خوبی است.

در زیر بهترین راه‌ها برای درمان لکه‌های خاص را خواهید یافت، از جمله برخی از گزینه‌های تعمیر در خانه توسط خودتان که از وسایل خانگی ساده‌ای که احتمالاً از قبل در دست دارید استفاده می­شود!

بهترین روش ­ها برای تمیز کردن کیف چرمی

1- لکه جوهر
لکه های جوهر مشکل هستند، اما پاک کردن آنها غیرممکن نیست.

1) استفاده از محلول آب و صابون

1.  ابتدا از یک پارچه نرم خشک مانند حوله کاغذی استفاده کنید و روی لکه بکشید تا جوهر اضافی را جذب کنید. لکه را مالش ندهید زیرا باعث پخش شدن جوهر می­شود.

 2. سپس، از یک محلول تمیز کننده ساده از آب و صابون استفاده کنید تا به آرامی لکه را تمیز کند.

3. پس از آن، می توانید یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی دیگر را روی محل به آرامی بمالید و جوهر اضافی را خیس نموده و مراحل را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

 فقط توجه کنید که مالش محکم و بیش از حد ممکن است به رنگ کیف آسیب وارد نماید.

2) گزینه دیگر استفاده از الکل رقیق شده با آب است.

اما باید مطمئن شوید که از یک سواب پنبه ای (گوش پاک کن پنبه­ای) برای جذب الکل (و جوهر) استفاده کنید. مالش محلول آب و الکل را به آرامی انجام دهید، و اگر به طور تصادفی چرم خیلی خیس شد، از سشوار یا سایر روش­های حرارت مصنوعی برای خشک کردن آن استفاده نکنید – از یک حوله تمیز استفاده کنید تا الکل را تا حد ممکن پاک کند و سپس بگذارید خشک شود. به طور طبیعی اگر لکه سرسخت است، می‌توانید برای درمان لکه‌های جوهر از پاک‌کننده ناخن نیز استفاده کنید. مجدداً از یک سواب پنبه­ای برای استفاده از پاک کننده لاک ناخن استفاده کرده و سپس از صابون و آب گرم برای پاک کردن سطح استفاده نمایید.

2- لکه های خاک
برای از بین بردن لکه های کثیفی از چرم با کیفیت، می توانید از محلول تمیز کننده چرم استفاده کنید یا خودتان آن را با مخلوط کردن آب گرم با صابون ظرفشویی (با استفاده از نسبت پنج قسمت آب به یک قسمت صابون) بسازید. هنگامی که محلول خود را آماده کردید، یک پارچه خشک را مرطوب کرده و ناحیه مورد نظر را پاک کنید، مراقب باشید سطح آن اشباع نشود. اگر از محلول تمیزکننده استفاده می‌کنید، می‌توانید قبل از اعمال بر روی لکه یا یک منطقه بزرگ، آزمایش نقطه‌ای را انجام دهید، به خصوص اگر در حال تمیز کردن یک محصول چرمی سفید هستید.

3- آب
این نقاط موذی هستند. ممکن است در نگاه اول چیز خاصی به نظر نرسند، اما اگر درمان نشوند، لکه­ های آب ممکن است باعث ایجاد حلقه ­هایی روی چرم شوند مخصوصا اگر آب دارای ناخالصی زیاد باشد. برای از بین بردن چنین لکه­ هایی از پارچه میکرو فیبر به رنگ طبیعی یا سفید استفاده کنید تا رنگی به چرم منتقل نشود. پارچه را با آب مرطوب کرده و از مرکز لکه شروع کنید و با حرکات دایره­ای به سمت بیرون مالش دهید تا ناحیه را ترمیم نمایید. بگذارید خشک شود و سپس در صورت نیاز این کار را تکرار کرده تا لکه­ ها از بین بروند. همچنین می­توانید از نرم کننده چرمی برای محافظت از محصولات خود در برابر لکه­ های بعدی استفاده کنید.

4- نوشیدنی­ ها
درمان لکه های نوشیدنی ­ها مشابه درمان لکه های آب است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لکه را با استفاده از یک پارچه خشک یا یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید. در برخی موارد ممکن است از پاک کننده چرم استفاده شود. اگر جواب نداد، می‌توانید آب لیمو را مستقیماً روی لکه بمالید یا یک قسمت آب لیمو را با یک قسمت کرم تارتر (در شیرینی پزی و دارویی کاربرد دارد) مخلوط کنید. با این کار خمیری ایجاد می‌شود که می‌توانید آن را روی لکه بمالید و بسته به شدت لکه، ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید بماند و سپس با یک اسفنج مرطوب پاک نمایید.

5- روغن
برای تمیز کردن لکه های روغن یا لکه های چربی، جوش شیرین را روی لکه بپاشید. آن را با یک پارچه مرطوب مالش دهید و بگذارید ساعت­ها بماند و سپس پاک کنید تا همه باقی مانده های پودر پاک شود. گزینه دیگر این است که از یک پارچه خشک مانند پارچه میکرو فیبر استفاده کرده تا ابتدا هر گونه چربی را از روی نقطه پاک کنید. سپس نشاسته ذرت را روی آن ناحیه بپاشید و بگذارید یک شب بماند و مطمئن شوید که باقیمانده آن را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید. در صورت نیاز تکرار نمایید.

6- تمیز کردن محصولات چرمی و روش­هایی که باید از آنها اجتناب نمایید

1) مواد خشن یا آسیب رسان 
وقتی صحبت از مراقبت از چرم می­ شود، بهتر است با احتیاط عمل نمایید. اگر در تنگنا هستید و به دنبال یک پاک کننده سریع در خانه هستید، باید مراقب باشید. توصیه می­ کنیم هرگز از پاک کننده­ های حاوی سفید کننده، آمونیاک یا دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید زیرا این مواد به کیف شما آسیب می رسانند و ظاهر طبیعی و رنگ آن را از بین می­برند.

2) مایع خیلی زیاد
همچنین مهم است که هنگام تمیز کردن کیف خود از پارچه مرطوب خیس استفاده نکنید زیرا آب زیاد به چرم شما آسیب می­رساند. برای جلوگیری از بدتر شدن لکه، با یک پارچه مرطوب و فشار کم شروع کنید.

7- محلو­ها و مواد موجود خانگی
در حالی که بسیاری از نکات فوق شامل برخی از محلول‌های خانگی یا اقلام انباری است که می‌تواند به تمیز کردن یا درمان لکه‌ها کمک کند، در برخی موارد، بهتر است محصولات مناسبی را خریداری نمایید. ما توصیه نمی­کنیم که نرم کننده یا محلول خود را بسازید. در عوض، بهتر است روی یک نرم کننده چرمی سرمایه­گذاری کنید که از محصولات چرمی شما، (به ویژه چرم­هایی که از لایه محافظتی کمی برخوردار هستند) محافظت خوبی به عمل آورد.

8- آیا خط و خش ­های کیف چرمی من طبیعی است؟
خراش­ ها و سایر اثرهای مشخص در واقع بخشی از روند عادی فرسودگی رویه­ های چرم هستند. همانطور که از محصول چرمی خود استفاده می­ کنید، آنها شروع به ترکیب شدن با کیف می­کنند و ظاهر چرمی کهنه زیبایی را ایجاد می ­نمایند که ما دوست داریم. توصیه می­ کنیم هر دو ماه یکبار از نرم کننده چرم استفاده کنید تا به روند فرسودگی کمک کرده و محصول خود را در شرایط خوبی نگه دارید.

9- از کیف چرمی خود محافظت کنید

همچنین خوب است اقداماتی را برای محافظت و مراقبت از کیف های دستی چرمی، کیف های دستی، کیف پول و سایر کالاهای چرمی خود انجام دهید. مانند هر محصول با کیفیت، چرم طبیعی یک کالای ارزشمند و سرمایه­گذاری برای شما است و باید با احتیاط با آنها رفتار نمود.

علاوه بر استفاده دوره‌ای از نرم‌کننده چرم با کیفیت، حتماً محصولات خود را در مکانی تاریک و خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید که می‌تواند باعث پنهان­ سازی شدن آن شود. مراقب باشید وسایلی را که به راحتی باعث ایجاد لکه ­ها می­ شوند، مانند لوازم آرایش یا خودکار، در داخل کیف­های چرمی خود بدون محافظ قرار ندهید. در عوض، اقلام را قبل از کنار گذاشتن کیف چرمی از داخل کیف بردارید و در نظر داشته باشید که وسایل خود را در کیسه­ ها و پوشش­ های محافظ گرد و غبار یا سایر پوشش­های محافظ و مناسب نگه دارید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که استفاده مکرر می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود. با استراحت دادن گهگاهی به کیف ­های خود از استفاده بیش از حد خودداری نمایید.

 10- همیشه از دست های تمیز و پارچه تمیز استفاده کنید

از آنجایی که چرم یک ماده طبیعی است، می توان آن را به روش­ های مختلفی تمیز کرد اما باید با دقت انجام شود. استفاده بیش از حد از محلول تمیز کننده باعث خیس شدن چرم و چین و چروک شدن آن می شود. در عوض، از یک پارچه مرطوب و نرم با دستان تمیز برای پاک کردن یا مالش دادن سطح به آرامی استفاده نمایید. وقتی صحبت از چرم می­ شود، رویکردی محافظه کارانه داشته باشید! بهتر است از یک پارچه خشک شروع کنید و در صورت نیاز از آب تمیزتر یا گرم ­تر استفاده کنید.

11- از پاک کننده مخصوص چرم استفاده کنید

از آنجایی که همه مواد متفاوت هستند، مهم است که از پاک کننده­ای استفاده نمایید که برای چرم طبیعی ساخته شده است. پاک کننده ­های خانگی می ­توانند چرم را خراب کنند. برای تمیز کردن سطح، پاک کننده چرم را با حرکات دایره­ ای بمالید و از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن محلول اضافی استفاده کنید. برای جلوگیری از ترمیم بیش از حد چرم، استفاده از پاک کننده یک یا دو بار در سال باید کافی باشد.

همچنین می توانید از اسپری محافظ مخصوص چرم برای جلوگیری از ایجاد لکه و افزایش طول عمر کیف استفاده کنید. قبل از استفاده از اسپری روی کل کیف، اسپری را در یک ناحیه پنهان که در معرض دید نباشد، آزمایش کنید تا تأثیر آن را بر روی رنگ یا پوشش ارزیابی نمایید. از استفاده از محصولات پاک کننده حاوی الکل، سقز یا سایر مواد معدنی که باعث تغییر رنگ و خشکی چرم می­شوند، خودداری کنید.

12. با نرم کننده چرمی مرطوب کنید

همانطور که پوست برای جوان ماندن نیاز به مرطوب شدن دارد، در مورد چرم نیز همینطور است. استفاده از یک نرم کننده چرم با کیفیت، ظاهر و حس خوب کالاهای چرمی را حفظ می­کند. حتماً نرم‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای چرم در نظر گرفته شده است و برای حداکثر نتیجه  آن را با یک پد نرم یا پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

13. انبارداری و نگهداری مناسب کالاهای چرمی به حفظ شکل و تضمین طول عمر کمک می ­کند

ذخیره سازی بخش مهمی از حفظ چرم است، به خصوص از آنجایی که کیف­ های چرمی بسته به نحوه نگهداری ممکن است شکل خود را از دست بدهند. قبل از نگهداری، کیف خود را تمیز کرده و اجازه دهید در هوا خشک شود. سپس، برای جلوگیری از چین و چروک، درون کیف ها را با پوشش حباب­دار پر کنید، تا به حفظ شکل و در عین حال نرم بودن روی چرم کمک نماید. اگر کیف دارای یراق ­آلات کرومی یا فلزی، مانند سگک است، می‌توانید برای محافظت آن‌ها را در دستمال کاغذی تمیز بپیچید.

اطمینان حاصل نمایید که کیف­ های چرمی را در مکانی تمیز و خشک و تاریک نگه می­ دارید و از بسته­ های سیلیکاژل (رطوبت­گیر) برای جلوگیری از رطوبت استفاده کنید. برای محافظت بهینه، کیف ­های خود را در کیسه­ های محافظ گرد و غبار اصلی یا روبالشی تمیز نگهداری کنید.

14. جیر و سایر وسایل چرمی چطور؟

هیچ دو ماده یکسان نیستند، به همین دلیل است که باید تمیز و متفاوت از آنها مراقبت شود. چرم‌ها انواع مختلفی دارند، مانند چرم فلوتر (سنگ‌ریزه‌دار)، نبوک، و چرم لاکی که هر کدام ممکن است نیاز به مراقبت ویژه‌ای داشته باشند. با این حال، مراحل مشابه معمولاً برای مراقبت از سطح چرمی اعمال می‌شود، از جمله اجتناب از نور مستقیم خورشید و استفاده از محلول تمیزکننده مناسب.

جیر برای نگهداری به فرآیند متفاوتی نیاز دارد، اما یکی از موثرترین راه­ ها استفاده از برس و پاک کننده است. به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای ترمیم و نگهداری جیر در نظر گرفته شده­ اند و دستورالعمل ­های مربوط به محافظت از آنها را دنبال کنید. مانند کیف‌های چرمی، نگهداری مناسب به کیف‌های جیر کمک می‌کند بهترین ظاهر را داشته باشند.

15. ملاحظات اضافی برای مراقبت از چرم

جامع ­ترین راه برای محافظت از کیف چرمی خود پیروی از مراحل بالا است. بهترین راه برای مراقبت از کیف‌های چرمی این است که به مکان و نحوه استفاده از آن‌ها توجه نمایید، اما متأسفانه برخوردها و تماس ­هایی رخ می‌دهد و گاهی لکه یا خراش اجتناب‌ناپذیر است. اگر نکات زیر را در نظر داشته باشید، می‌توانید کیف‌های چرمی خود را محافظت کنید، حتی اگر با چند خط و خش مواجه شوند!

استفاده مکرر چرم را از بین می­ برد. با دادن زمان استراحت به کیف خود، از آن مراقبت کنید. لوازم آرایشی به راحتی می ­توانند مواد را لکه ­دار نمایند. لوازم آرایشی را تا حد امکان از چرم دور نگه دارید و سعی کنید از آرایش نمودن در نزدیکی کیف ­های چرمی خودداری نمایید.
برای جلوگیری از لکه جوهر، مراقب باشید که از خودکارها در نزدیکی کیف خود استفاده نکنید یا آنها را در داخل کیف جداگانه خود نگهداری نمایید. اگر از محصولات چرمی برای محل کار یا مدرسه استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که خودکارهای خود را داخل کیف جداگانه نگهداری نمایید.
سایر محصولات، مانند اسپری مو، می­توانند بر روی چرم تأثیر منفی بگذارند. هنگام استفاده از چنین محصولاتی یا بازدید از سالن مراقب باشید.

16. با کیف چرمی خود با دقت رفتار نمایید تا از یک طول عمر بالا برای موروثی بودن باقی بمانند

فرم همیشگی، بادوام و کیفیت یک کیف پول چرم اصل، سرمایه ­ای است که ارزش محافظت را دارد. با آن به درستی رفتار کنید، یک کیف چرم اصل تا آخر عمر شما دوام خواهد آورد. چرم را به محض کثیف شدن تمیز نمایید. مراقب باشید که آن را در معرض پاک کننده­ های مضر، اسپری­ ها یا سایر محصولاتی قرار ندهید که ممکن است باعث ایجاد لکه یا آسیب شوند. هرگز کیف خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا روی سطوح مرطوب قرار ندهید. در عوض، آن را در یک فضای خشک و تاریک، ترجیحا در کیسه محافظ گرد و غبار نگهداری کنید و در نهایت، با استراحت دادن چند روزه به کیف خود، از فرسودگی آن جلوگیری نمایید!

 برای مراقبت و نگهداری محصولات چرمی خود ” راهنمای کامل مراقبت و نگهداری انواع محصولات چرمی” را در سایت چرم ارزنده مطالعه نمایید.

خدمات گارانتی و تعمیرات چرم ارزنده

در حالی که ما محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می­ کنیم، شش ماه گارانتی سازنده ارائه می­ دهیم تا اطمینان حاصل شود که شما از محصولات چرم ارزنده خود کاملاً راضی هستید.
در موارد نادری که ممکن است محصولی ایرادهایی مانند شکستگی زیپ یا موارد مشابه از یراق­ آلات را نشان دهد، می ­توانید آن را برای تعمیر به ما بازگردانید. البته ابتدا با ارسال عکس از موارد پیش آمده هماهنگی­ های لازم را با بخش پشتیبانی انجام دهید. پس از دریافت، ما عیب را ارزیابی و تعمیر خواهیم نمود و مناسب ­ترین راه را برای برگرداندن محصولتان به شما در پیش خواهیم گرفت. در ضمن مناسب است که در استفاده از محصولات چرمی و یراق آلات مربوطه نهایت دقت را بفرمایید زیرا حفظ فرم و شکل اولیه محصول بدون تعمیرات خیلی مهم است.
از آنجایی که صنعتگران ما هر تعمیر را جداگانه انجام می دهند، ممکن است هر تعمیری تا شش هفته طول بکشد. اگر سؤالی دارید، تیم خدمات مشتری ما در طول ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه آماده کمک به هر طریق ممکن می­باشند.

 

حق تدوین، ترجمه و گردآوری برای سایت چرم ارزنده محفوظ می ­باشد.

www.arzandehleather.ir

[email protected]

منابع :

https://www.parkerclay.com

https://www.thespruce.com

 

1 نظر در “دستورالعمل نو و تازه نگهداشتن محصولات چرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 20 =